Family

Christmas preparation

dsc_0023

dsc_0010

Най-любимият ми празник. Това ви е ясно вече. Елхата, камината и лампичките са сложени и реших, че е време да започна обиколките за подаръци. Обичам да подарявам неща, които да се използват и да са необходими, но в същото време да включват и моето участие в тях.

Всяка година аз се занимавам с цялата тази работа. Помолих Теодор да направи примерен списък. Направи го след дни, използвах някои от идеите му и днес ме попита какво съм купила, въпреки че вчера му разказах. МЪЖЕ.

Ходих до Джъмбо, по-добре не ходете. Беше мазало, адски много хора, страшно задушно и много стоки, които не бяха на мястото си, подлъгвайки клиентите за цените. Просто имах няколко конкретни неща, които исках да закупя от там, и за един час успях да го направя. Сега ми остава да посетя една/две книжарници и няколко магазина за дрехи и лакомства и ще зачеркна всяко едно име от списъка си. А той с всяка следваща година става все по-дълъг. И това единствено ме радва.

Тъй като събота и неделя са почивните ми дни реших, че е най-добре днес и утре да се ориентирам към опаковане и подбиране на най-красивите панделки и опаковки. За някои от вас може да звучи налудничаво, но за мен е нещо като хоби и ми действа доста успокояващо.

Замислих се кои са най-хубавите подаръци, освен чорапите. За мен Коледа е специален не заради подаръците, а защото мога да бъда себе си. Колкото и тъпо да звучи, е така. Мога да наредя старателно масата без никой да ме напряга, че се старая прекалено много. Събираме се всички заедно без да имаме по-важен ангажимент от това, цял ден готвим, но някак е по-различно от другите дни, в които се готви по цял ден. Играем томбола с печалба от лакомства, Рокси ни спи в краката. Тази година и котките ми ще са вътре колкото и да не им се иска. Коледа е лампичките насам-натам, вчерашната елха, която видях и щях да си пропусна спирката и едно малко момиченце в 7-цата, което се казваше Радина и пееше коледни песни.

И не става дума за големите подаръци, не става дума да дадете една заплата, за да отбележите празника. Дори и за малките деца, дори и за страхотното ви гадже, което искате да впечатлите. Хората имат нужда от внимание, а не от подаръци. От специален и мил жест, от нарисувана от вас картичка, от чаша за кафе или топли чорапи.

И аз това купих, книги, чорапи, чаши и все неща, които да накарат любимите ми хора да се почувстват добре, дори и за секунда.

„- Човек никога не може да има достатъчно чорапи – каза Дъмбълдор. – Дойде и отмина още една Коледа и аз не получих нито един чифт. Хората упорстват да ми подаряват книги.“

dsc_0014

Рокси чака, защото за нея под елхата има дъвчащ кокал под формата на бастунче
Рокси чака, защото за нея под елхата има дъвчащ кокал под формата на бастунче.
Мазалото е едно и също всяка година.
Мазалото е едно и също всяка година.

dsc_0018

Коледната звезда най-накрая влезе в график. Все пропускаше празника си.
Коледната звезда най-накрая влезе в график. Все пропускаше празника си.
Leave a Reply

